Seth de Materie
Droom forum :: Dromen en de betekenis :: Seth The Material Je Droomzelf :: Je droomzelf Seths Materie
Pagina 1 van 1
Seth de Materie
Schrijfster/medium Jane Roberts heeft in de jaren 70 mediamiek informatie doorgekregen van een entiteit die zichzelf Seth noemde. Samen met haar man Robert Buts zijn er diverse boeken zo tot stand gekomen. Seth haalde hierin ook het onderwerp dromen aan en gaf de volgende informatie door die de moeite van het lezen waard is.
Dit is een stuk uit het boek The Seth Materie......niet meer in de reguliere boekhandel te koop, wel in de uitleen via bibliotheken.
Dit is wat Seth te melden heeft over onze dromen:
Dromen
Seth: “ De mensheid droomt gelijktijdig dezelfde droom in zijn collectieve bewustzijn. De hele constructie is als een educatief toneelstuk, waarin jullie zowel de producers als de acteurs zijn. Er bevindt zich een toneelstuk binnen een toneelstuk en binnen een toneelstuk. Er is geen eind aan dit verschijnsel van ‘innerlijke’ werkelijkheden. De dromer droomt en de dromer binnen een drama droomt. Maar de dromen zijn niet zonder betekenis en de acties die hierin plaatsvinden zijn betekenisvol. Het gehele zelf is de waarnemer en de deelnemer aan deze rollen.”
“Wanneer je over anderen droomt, weten ze dat. Wanneer ze over jou dromen, dan weet jij dat.”
“Seth-Jane leunde voorover, fluisterde en glimlachte, alsof er een grap wordt verteld.) In dromen ben je zo ‘dom’ te geloven dat er een verkeer bestaat tussen de leven en de doden. Je bent zo ‘irrationeel’ dat je denkt dat je soms met je ouders spreekt die dood zijn. Je bent zo ‘onrealistisch’ dat het je lijkt alsof je oude huizen bezoekt, die lang geleden afgebroken zijn, of dat je in exotische buitenlandse steden reist die je in werkelijkheid nooit hebt bezocht.”
“In dromen ben je zo ‘gek’ dat je jezelf niet opgesloten voelt in een closet van tijd en ruimte, maar dat je daarentegen voelt alsof de oneindigheid je toewenkt.”
“Wanneer je even slim en doortrapt zou zijn als je wakker bent, dan zou je alle godsdiensten en wetenschappen eruit gooien, want je zou de grotere werkelijkheid van je psyche begrijpen. Je zou niet weten ‘waar de actie plaatsvindt’.”
“Je dode familieleden blijven in leven. Zij verschijnen vaak in je droomstaat. Je interpreteert echter hun bezoeken normaliter in termen van je eigen werkelijkheid. Je ziet ze zoals ze waren, begrensd door hun relatie met jou en je merkt of herinnert je gewoonlijk niet de andere aspecten van hun bestaan, die niet aanvaardbaar zijn volgens je eigen overtuigingen.”
“Door de eeuwen heen heb je het feit herkend dat er zelfbewustzijn en doel is in dromen en slaaptoestanden, en heb je, zelfs in het wakende leven, het gevoel van continuïteit bewaard van het innerlijk zelf. Voor dergelijke mensen is het niet langer mogelijk zich volledig met het egobewustzijn te identificeren. Ze zijn zich te bewust van zichzelf. Wanneer deze kennis is verkregen, kan het ego dit aanvaarden, want het vindt tot zijn verrassing dat het niet minder, doch meer bewust is, en dat zijn beperkingen verdreven zijn.”
De gedachten en dromen van de mens reiken verder dan hij weet. Ze bestaan in meer dimensies, ze beïnvloeden werelden die hij niet kent. Ze zijn in uitwerking even concreet als enig bouwwerk … De droomwereld is geconstrueerd in een veld dat je fysiek niet kunt opmerken, maar het bezit meer continuïteit dan de wereld die je kent.”
“Wanneer je binnen de stoffelijke werkelijkheid manipuleert, bezit je een tamelijk eenvoudige serie regels die je behulpzaam zijn. Binnen de droomwerkelijkheid is er een grotere vrijheid … Elke droom begint met psychische energie die het individu transformeert naar een werkelijkheid die even functioneel en even werkelijk is als de stoffelijke werkelijkheid.”
“Door onze dromen veranderen we de stoffelijke werkelijkheid en onze fysieke dagelijkse ervaring verandert onze droomervaring. Er is een constante wisselwerking. Ons bewustzijn wordt, wanneer we dromen, eenvoudig naar een ander soort werkelijkheid gezonden, een werkelijkheid die even levend is als ons wakend leven.”
“Op één niveau probeert de persoonlijkheid problemen op te lossen door droomconstructies … Droomactiviteit KAN tot verwerkelijking van constructieve verwachtingen leiden, die een verandering ten goede kan betekenen.”
“Dromen kunnen creatief gebruikt worden om de gezondheid te verbeteren, inspiratie te verkrijgen, de vitaliteit te herstellen, problemen op te lossen en de familierelaties te verrijken. Je kunt een plezierige en vreugdevolle droom hebben die volledig je goede humeur en vitaliteit kunnen herstellen.”
“In je droomstaat bezoeken we ook andere bestaanniveaus en krijgen we de benodigde vaardigheden.”
“Het ego is niet aanwezig in de droomwerkelijkheid. Het wakend bewustzijn is niet het ego. Het ego is slechts dat deel van een wakend bewustzijn dat werkt met stoffelijke manipulatie. Het wakend bewustzijn kan meegenomen worden naar de droomstaat, maar het ego niet, omdat het zou aarzelen en daar een misstap zou veroorzaken. Wanneer je jouw bewustzijn naar een droomstaat meeneemt, zul je verschillende omstandigheden tegenkomen, waarvan je sommige kunt manipuleren en andere niet. Sommige droomlocaties zullen door jezelf zijn gemaakt en andere zullen vreemd voor je zijn, omdat zij behoren tot andere werkelijkheidsdimensies.”
“Wanneer de persoonlijkheid veranderd is door een bepaalde ervaring, is het door dromen veranderd. Wij kunnen onze dromen vergeten, maar ze zijn altijd een onderdeel van ons. De droomervaring wordt direct gevoeld door het innerlijk zelf. Dromen hebben hun eigen werkelijkheid, ze bestaan niet onafhankelijk van de dromer, maar ze hebben ook een voelbare vorm, hoewel niet in de vorm van materie zoals jullie die kennen. Ze zijn voor altijd opgeslagen als elektrisch gecodeerde informatie in de cellen van het fysieke organisme.”
“Het droomuniversum bezit concepten die de stoffelijke wereld eens compleet zullen veranderen, maar het ontkennen van dergelijke concepten als mogelijkheden vertragen hun verschijning.”
“Er zijn ook gedeelde of ‘collectieve’ dromen. Hierin werkt de mensheid met problemen van politieke en sociale structuur. In deze collectieve dromen, droomt men individuele en collectieve manieren waarop veranderingen kunnen plaatsvinden. Deze dromen helpen in feite de hieruit voortvloeiende verandering teweeg te brengen. Alleen al de energie en de richting van deze dromen zullen de situatie helpen veranderen. De bereikte oplossingen zijn niet altijd dezelfde als die de mens in de stoffelijke wereld aanvaardt.”
“De energie achter een ‘slechte droom’ is de energie van verborgen angsten, die door iedereen gevormd kan zijn aangezien iedereen angsten kent … Angst stuurt je bewuste energie naar het gebied van werkelijkheid van die angst, en je moet dan op dat niveau ermee omgaan. De woorden ‘mijn vrede zij met u’ zal je door elke moeilijkheid in andere lagen van werkelijkheid heenbrengen.”
“In een droom, heb ik gezegd, kun je veel dagen ervaren terwijl er geen daarmee corresponderende hoeveelheid aan stoffelijke tijd passeert. Het lijkt alsof je in een oogwenk zeer ver reist. Welnu, verdikte geconcentreerde tijd is de tijd die door de entiteit wordt gevoeld, terwijl elke van de bestaande persoonlijkheden leeft op een oppervlak van stoffelijke materialisatie. Om er dieper op in te gaan, velen hebben gezegd dat leven een droom is. Ze hebben in één opzicht gelijk, maar ze zijn ver bezijden de waarheid voorzover dit de hoofdzaak betreft.”
“Het leven van elk individu kan terecht vergeleken worden met de droom van een entiteit. Terwijl het individu lijdt en geniet van zijn aantal gegeven jaren, zijn die jaren niet meer dan een flits voor de entiteit. De entiteit is op dezelfde manier bij ze betrokken als jullie betrokken zijn bij jullie dromen. Wanneer je aan je dromen een innerlijk doel en organisatie geeft en wanneer je inzicht en voldoening hiervan ontvangt - hoewel ze alleen maar een deel van je leven vormen – zo stuurt ook de entiteit in zekere mate en geeft doel en organisatie aan zijn persoonlijkheden. Op die manier verkrijgt de entiteit inzicht en voldoening van zijn bestaande persoonlijkheden, hoewel deze aan geen enkele persoonlijkheid zijn volledige aandacht zal geven.”
“En wanneer de dromen van jou afkomstige zijn, uit jou oprijzen, een ogenschijnlijke onafhankelijkheid bereiken en met jou zullen eindigen, zo ontstaan de persoonlijkheden van de entiteit uit hem, bereiken verschillende graden van onafhankelijkheid en keren naar hem terug, terwijl ze hem nooit één ogenblik verlaten.”
“Je bent hiermee bekend door het begrijpen van je zogenaamde tweede persoonlijkheden. Welnu, dit denkbeeld benadert dicht de relatie tussen de entiteit en zijn persoonlijkheden. Ze zijn tot in verschillende graden onafhankelijk en ze opereren op verschillende bestaansgebieden voor doeleinden van totale vervulling en ontwikkeling.”
“In mindere mate functioneer je langs deze lijnen in verschillende rollen, terwijl je gelijktijdig bestaat als een lid van een familie, een gemeenschap en een staat en als een artiest of schrijver. Wanneer je probeert je talenten te gebruiken, zo gebruikt de entiteit zijn vermogens en hij organiseert zijn verschillende persoonlijkheden en stuurt, tot op zekere hoogte, hun activiteiten, terwijl zij toch, wat jullie de vrije wil noemen, bewaren …”
“Je eigen dromen zijn fragmenten, zelfs terwijl jij een fragment van je entiteit bent. Een niet herkende eenheid en organisatie ligt binnen al je dromen, onder hun diversiteit. En je dromen, hoewel het een onderdeel van jezelf is, bestaan ook afzonderlijk.”
“De droomwereld heeft zijn eigen werkelijkheid, zijn eigen ‘tijd’ en zijn eigen innerlijke organisatie. Hoewel de entiteit gedeeltelijk betrokken is bij zijn persoonlijkheden, nadat ze in beweging zijn gezet, op diezelfde manier ben jij betrokken mij deze droomwereld, nadat jij ze in beweging hebt gezet. Maar het bestaat.”
“Tot op zekere hoogte bestaat het uit bewuste semi-persoonlijkheden. Ze zijn (als regel) niet even ontwikkeld als jij, zoals jij niet even ontwikkeld bent als jouw entiteit. De droomwereld ervaart zijn eigen continuïteit. Het is zich niet bewust van enige onderbreking, bijvoorbeeld, wanneer je gaat wandelen. Het weet niet of je slaapt of dat je wakker bent. Het bestaat alleen maar tot een zekere levendige graad, terwijl je droomt of slaapt en het slaapt maar ‘sterft’ niet wanneer je wakker wordt …”
“De entiteit zelf hoeft niet voortdurend zijn persoonlijkheden te volgen, omdat elke persoonlijkheid een innerlijk zelfbewust deel bezit dat zijn oorsprong kent. Dit deel wil ik, op dit moment, het zelfbewustzijn dat het onderbewuste overstijgt, noemen … Ik geef aan dat een bepaald deel van je precies weet hoeveel zuurstof de longen inademen en dit is het deel wat ik bedoel. Het ontvangt ook alle innerlijke gegevens.”
“Dit deel van de persoonlijkheid vertaalt innerlijke informatie en zeeft dit door het onderbewustzijn, die een barrière en ook een opstapje is voor je huidige persoonlijkheid. Ik vertelde je ook dat de allermeeste lagen van het onderbewuste het persoonlijke geheugen bevat en daaronder het raciale geheugen. De persoonlijkheid is feitelijk niet gelaagd, natuurlijk, maar om deze noodzakelijke analogie voort te zetten, onder het raciale geheugen zie je een andere werkelijkheidsdimensie met het gezicht van dit andere zelfbewuste deel van jou.”
“Dit deel is naar de entiteit ‘gekeerd’. Wanneer dergelijke vermogens als telepathie gebruikt worden, wordt deze functie voortdurend meegedragen door dit andere zelfbewuste deel van jou. Maar als regel handel je op dergelijke informatie zonder de kennis van het gewone bewuste zelf.”
“Er bestaat ook een daarmee corresponderende, doch een ‘geringer’ zelfbewustzijn, dat je huidige persoonlijkheden verbindt met de droomwereld, die zich bewust is van zijn oorsprong en die gegevens van jou communiceert naar de droomwerkelijkheid …”
Dit stuk is overgenomen uit www.unitynet.nl lees daar nog meer interressants.
Wil je reageren op bovenstaande ons forum is 24/7 online.
Dit is een stuk uit het boek The Seth Materie......niet meer in de reguliere boekhandel te koop, wel in de uitleen via bibliotheken.
Dit is wat Seth te melden heeft over onze dromen:
Dromen
Seth: “ De mensheid droomt gelijktijdig dezelfde droom in zijn collectieve bewustzijn. De hele constructie is als een educatief toneelstuk, waarin jullie zowel de producers als de acteurs zijn. Er bevindt zich een toneelstuk binnen een toneelstuk en binnen een toneelstuk. Er is geen eind aan dit verschijnsel van ‘innerlijke’ werkelijkheden. De dromer droomt en de dromer binnen een drama droomt. Maar de dromen zijn niet zonder betekenis en de acties die hierin plaatsvinden zijn betekenisvol. Het gehele zelf is de waarnemer en de deelnemer aan deze rollen.”
“Wanneer je over anderen droomt, weten ze dat. Wanneer ze over jou dromen, dan weet jij dat.”
“Seth-Jane leunde voorover, fluisterde en glimlachte, alsof er een grap wordt verteld.) In dromen ben je zo ‘dom’ te geloven dat er een verkeer bestaat tussen de leven en de doden. Je bent zo ‘irrationeel’ dat je denkt dat je soms met je ouders spreekt die dood zijn. Je bent zo ‘onrealistisch’ dat het je lijkt alsof je oude huizen bezoekt, die lang geleden afgebroken zijn, of dat je in exotische buitenlandse steden reist die je in werkelijkheid nooit hebt bezocht.”
“In dromen ben je zo ‘gek’ dat je jezelf niet opgesloten voelt in een closet van tijd en ruimte, maar dat je daarentegen voelt alsof de oneindigheid je toewenkt.”
“Wanneer je even slim en doortrapt zou zijn als je wakker bent, dan zou je alle godsdiensten en wetenschappen eruit gooien, want je zou de grotere werkelijkheid van je psyche begrijpen. Je zou niet weten ‘waar de actie plaatsvindt’.”
“Je dode familieleden blijven in leven. Zij verschijnen vaak in je droomstaat. Je interpreteert echter hun bezoeken normaliter in termen van je eigen werkelijkheid. Je ziet ze zoals ze waren, begrensd door hun relatie met jou en je merkt of herinnert je gewoonlijk niet de andere aspecten van hun bestaan, die niet aanvaardbaar zijn volgens je eigen overtuigingen.”
“Door de eeuwen heen heb je het feit herkend dat er zelfbewustzijn en doel is in dromen en slaaptoestanden, en heb je, zelfs in het wakende leven, het gevoel van continuïteit bewaard van het innerlijk zelf. Voor dergelijke mensen is het niet langer mogelijk zich volledig met het egobewustzijn te identificeren. Ze zijn zich te bewust van zichzelf. Wanneer deze kennis is verkregen, kan het ego dit aanvaarden, want het vindt tot zijn verrassing dat het niet minder, doch meer bewust is, en dat zijn beperkingen verdreven zijn.”
De gedachten en dromen van de mens reiken verder dan hij weet. Ze bestaan in meer dimensies, ze beïnvloeden werelden die hij niet kent. Ze zijn in uitwerking even concreet als enig bouwwerk … De droomwereld is geconstrueerd in een veld dat je fysiek niet kunt opmerken, maar het bezit meer continuïteit dan de wereld die je kent.”
“Wanneer je binnen de stoffelijke werkelijkheid manipuleert, bezit je een tamelijk eenvoudige serie regels die je behulpzaam zijn. Binnen de droomwerkelijkheid is er een grotere vrijheid … Elke droom begint met psychische energie die het individu transformeert naar een werkelijkheid die even functioneel en even werkelijk is als de stoffelijke werkelijkheid.”
“Door onze dromen veranderen we de stoffelijke werkelijkheid en onze fysieke dagelijkse ervaring verandert onze droomervaring. Er is een constante wisselwerking. Ons bewustzijn wordt, wanneer we dromen, eenvoudig naar een ander soort werkelijkheid gezonden, een werkelijkheid die even levend is als ons wakend leven.”
“Op één niveau probeert de persoonlijkheid problemen op te lossen door droomconstructies … Droomactiviteit KAN tot verwerkelijking van constructieve verwachtingen leiden, die een verandering ten goede kan betekenen.”
“Dromen kunnen creatief gebruikt worden om de gezondheid te verbeteren, inspiratie te verkrijgen, de vitaliteit te herstellen, problemen op te lossen en de familierelaties te verrijken. Je kunt een plezierige en vreugdevolle droom hebben die volledig je goede humeur en vitaliteit kunnen herstellen.”
“In je droomstaat bezoeken we ook andere bestaanniveaus en krijgen we de benodigde vaardigheden.”
“Het ego is niet aanwezig in de droomwerkelijkheid. Het wakend bewustzijn is niet het ego. Het ego is slechts dat deel van een wakend bewustzijn dat werkt met stoffelijke manipulatie. Het wakend bewustzijn kan meegenomen worden naar de droomstaat, maar het ego niet, omdat het zou aarzelen en daar een misstap zou veroorzaken. Wanneer je jouw bewustzijn naar een droomstaat meeneemt, zul je verschillende omstandigheden tegenkomen, waarvan je sommige kunt manipuleren en andere niet. Sommige droomlocaties zullen door jezelf zijn gemaakt en andere zullen vreemd voor je zijn, omdat zij behoren tot andere werkelijkheidsdimensies.”
“Wanneer de persoonlijkheid veranderd is door een bepaalde ervaring, is het door dromen veranderd. Wij kunnen onze dromen vergeten, maar ze zijn altijd een onderdeel van ons. De droomervaring wordt direct gevoeld door het innerlijk zelf. Dromen hebben hun eigen werkelijkheid, ze bestaan niet onafhankelijk van de dromer, maar ze hebben ook een voelbare vorm, hoewel niet in de vorm van materie zoals jullie die kennen. Ze zijn voor altijd opgeslagen als elektrisch gecodeerde informatie in de cellen van het fysieke organisme.”
“Het droomuniversum bezit concepten die de stoffelijke wereld eens compleet zullen veranderen, maar het ontkennen van dergelijke concepten als mogelijkheden vertragen hun verschijning.”
“Er zijn ook gedeelde of ‘collectieve’ dromen. Hierin werkt de mensheid met problemen van politieke en sociale structuur. In deze collectieve dromen, droomt men individuele en collectieve manieren waarop veranderingen kunnen plaatsvinden. Deze dromen helpen in feite de hieruit voortvloeiende verandering teweeg te brengen. Alleen al de energie en de richting van deze dromen zullen de situatie helpen veranderen. De bereikte oplossingen zijn niet altijd dezelfde als die de mens in de stoffelijke wereld aanvaardt.”
“De energie achter een ‘slechte droom’ is de energie van verborgen angsten, die door iedereen gevormd kan zijn aangezien iedereen angsten kent … Angst stuurt je bewuste energie naar het gebied van werkelijkheid van die angst, en je moet dan op dat niveau ermee omgaan. De woorden ‘mijn vrede zij met u’ zal je door elke moeilijkheid in andere lagen van werkelijkheid heenbrengen.”
“In een droom, heb ik gezegd, kun je veel dagen ervaren terwijl er geen daarmee corresponderende hoeveelheid aan stoffelijke tijd passeert. Het lijkt alsof je in een oogwenk zeer ver reist. Welnu, verdikte geconcentreerde tijd is de tijd die door de entiteit wordt gevoeld, terwijl elke van de bestaande persoonlijkheden leeft op een oppervlak van stoffelijke materialisatie. Om er dieper op in te gaan, velen hebben gezegd dat leven een droom is. Ze hebben in één opzicht gelijk, maar ze zijn ver bezijden de waarheid voorzover dit de hoofdzaak betreft.”
“Het leven van elk individu kan terecht vergeleken worden met de droom van een entiteit. Terwijl het individu lijdt en geniet van zijn aantal gegeven jaren, zijn die jaren niet meer dan een flits voor de entiteit. De entiteit is op dezelfde manier bij ze betrokken als jullie betrokken zijn bij jullie dromen. Wanneer je aan je dromen een innerlijk doel en organisatie geeft en wanneer je inzicht en voldoening hiervan ontvangt - hoewel ze alleen maar een deel van je leven vormen – zo stuurt ook de entiteit in zekere mate en geeft doel en organisatie aan zijn persoonlijkheden. Op die manier verkrijgt de entiteit inzicht en voldoening van zijn bestaande persoonlijkheden, hoewel deze aan geen enkele persoonlijkheid zijn volledige aandacht zal geven.”
“En wanneer de dromen van jou afkomstige zijn, uit jou oprijzen, een ogenschijnlijke onafhankelijkheid bereiken en met jou zullen eindigen, zo ontstaan de persoonlijkheden van de entiteit uit hem, bereiken verschillende graden van onafhankelijkheid en keren naar hem terug, terwijl ze hem nooit één ogenblik verlaten.”
“Je bent hiermee bekend door het begrijpen van je zogenaamde tweede persoonlijkheden. Welnu, dit denkbeeld benadert dicht de relatie tussen de entiteit en zijn persoonlijkheden. Ze zijn tot in verschillende graden onafhankelijk en ze opereren op verschillende bestaansgebieden voor doeleinden van totale vervulling en ontwikkeling.”
“In mindere mate functioneer je langs deze lijnen in verschillende rollen, terwijl je gelijktijdig bestaat als een lid van een familie, een gemeenschap en een staat en als een artiest of schrijver. Wanneer je probeert je talenten te gebruiken, zo gebruikt de entiteit zijn vermogens en hij organiseert zijn verschillende persoonlijkheden en stuurt, tot op zekere hoogte, hun activiteiten, terwijl zij toch, wat jullie de vrije wil noemen, bewaren …”
“Je eigen dromen zijn fragmenten, zelfs terwijl jij een fragment van je entiteit bent. Een niet herkende eenheid en organisatie ligt binnen al je dromen, onder hun diversiteit. En je dromen, hoewel het een onderdeel van jezelf is, bestaan ook afzonderlijk.”
“De droomwereld heeft zijn eigen werkelijkheid, zijn eigen ‘tijd’ en zijn eigen innerlijke organisatie. Hoewel de entiteit gedeeltelijk betrokken is bij zijn persoonlijkheden, nadat ze in beweging zijn gezet, op diezelfde manier ben jij betrokken mij deze droomwereld, nadat jij ze in beweging hebt gezet. Maar het bestaat.”
“Tot op zekere hoogte bestaat het uit bewuste semi-persoonlijkheden. Ze zijn (als regel) niet even ontwikkeld als jij, zoals jij niet even ontwikkeld bent als jouw entiteit. De droomwereld ervaart zijn eigen continuïteit. Het is zich niet bewust van enige onderbreking, bijvoorbeeld, wanneer je gaat wandelen. Het weet niet of je slaapt of dat je wakker bent. Het bestaat alleen maar tot een zekere levendige graad, terwijl je droomt of slaapt en het slaapt maar ‘sterft’ niet wanneer je wakker wordt …”
“De entiteit zelf hoeft niet voortdurend zijn persoonlijkheden te volgen, omdat elke persoonlijkheid een innerlijk zelfbewust deel bezit dat zijn oorsprong kent. Dit deel wil ik, op dit moment, het zelfbewustzijn dat het onderbewuste overstijgt, noemen … Ik geef aan dat een bepaald deel van je precies weet hoeveel zuurstof de longen inademen en dit is het deel wat ik bedoel. Het ontvangt ook alle innerlijke gegevens.”
“Dit deel van de persoonlijkheid vertaalt innerlijke informatie en zeeft dit door het onderbewustzijn, die een barrière en ook een opstapje is voor je huidige persoonlijkheid. Ik vertelde je ook dat de allermeeste lagen van het onderbewuste het persoonlijke geheugen bevat en daaronder het raciale geheugen. De persoonlijkheid is feitelijk niet gelaagd, natuurlijk, maar om deze noodzakelijke analogie voort te zetten, onder het raciale geheugen zie je een andere werkelijkheidsdimensie met het gezicht van dit andere zelfbewuste deel van jou.”
“Dit deel is naar de entiteit ‘gekeerd’. Wanneer dergelijke vermogens als telepathie gebruikt worden, wordt deze functie voortdurend meegedragen door dit andere zelfbewuste deel van jou. Maar als regel handel je op dergelijke informatie zonder de kennis van het gewone bewuste zelf.”
“Er bestaat ook een daarmee corresponderende, doch een ‘geringer’ zelfbewustzijn, dat je huidige persoonlijkheden verbindt met de droomwereld, die zich bewust is van zijn oorsprong en die gegevens van jou communiceert naar de droomwerkelijkheid …”
Dit stuk is overgenomen uit www.unitynet.nl lees daar nog meer interressants.
Wil je reageren op bovenstaande ons forum is 24/7 online.
Droom forum :: Dromen en de betekenis :: Seth The Material Je Droomzelf :: Je droomzelf Seths Materie
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum